ТРАНСФОРМАЦІЇ ВЛАСТИВОСТЕЙ СПОЖИВЧОГО (КЛІЄНТСЬКОГО) КАПІТАЛУ ЧЕРЕЗ ПОВЕДІНКОВІ МЕХАНІЗМИ ЦИФРОВІЗАЦЇЇ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-326-28Ключові слова:
споживчий капітал, цифровізація, людський капітал, оцінювання, трансформації, властивості, економічні процеси, інтелектуальний капіталАнотація
Дослідження присвячено трансформації споживчого (клієнтського) капіталу, як складового елементу інтелектуального капіталу як результуючого показника його сталого розвитку в умовах цифровізацїї економічних процесів. Мета дослідження полягає в формуванні методичного підходу щодо трансформації властивостей інтелектуального капіталу через поведінкові механізми цифровізації економічних процесів та визначення показника, який дає можливість відслідковувати вплив поведінкових механізмів економічних процесів в реальному часі. У роботі також удосконалено та згруповано компоненти споживчого (клієнтського) капіталу, розкрита їх сутність та запропоновані методичні підходи до можливого визначення рівня окремих компонентів та загального рівня споживчого (клієнтського) капіталу в залежності від поведінкових механізмів економічних процесів та визначений показник, який дає можливість відслідковувати вплив поведінкових механізмів економічних процесів в реальному часі і порівнювати економічну ефективність впливу на діяльність підприємств. Методика. Для вирішення поставленої мети у роботі використано такі методи дослідження: діалектичний метод, аналізу та синтезу (дослідження структурного (клієнтського) капіталу та визначення його елементів й якісних характеристик властивостей), графічний метод (для ілюстрації результатів дослідження); системно-структурний та експертний аналіз (для визначення впливів змін властивостей споживчого капіталу та його якісних характеристик та впливів на ефективність діяльності соціально-економічних систем). Наукова новизна полягає в формуванні методичного підходу трансформації властивостей споживчого капіталу через поведінкові механізми цифровізації економічних процесів та визначення показника, який дає можливість відслідковувати вплив поведінкових механізмів економічних процесів в реальному часі та впливати на оптимізацію структури інтелектуального капіталу соціально-економічних систем. Практичне значення полягає в рекомендації методичний підходу трансформації властивостей споживчого (клієнтського) капіталу через поведінкові механізми цифровізації економічних процесів та показника порівнювання економічної ефективності впливу на діяльність компанії з загальними можливостями використання інших механізмів.