РОЗВИТОК МАРКЕТИНГУ В АЗЕРБАЙДЖАНІ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-324-6-9Ключові слова:
маркетинг, конкурентоспроможність, споживання, виробництво, менеджментАнотація
Основною метою статті є вивчення заходів, спрямованих на розвиток маркетингу в Азербайджані. Зазначається, що використання синтезу національних особливостей економіки (зокрема досвіду радянської доби) та світового досвіду є однією з актуальних вимог сучасності.
Метод і методики. У процесі аналізу використовувався порівняльний аналіз статистичних показників, аналіз законодавчо-нормативних документів, необхідних для розвитку маркетингу, класифікація існуючих проблем у системі формування ринкових відносин в Азербайджані, методи прогнозування та проектування.
Новизна статті. У статті зосереджено увагу на деяких раціональних і нераціональних видах діяльності, які залишаються поза увагою в науковій літературі та зумовлюють необхідність розвитку маркетингу.
Висновки та пропозиції. У статті наголошується, що маркетингове просування є кроком, який слугує для популяризації компаній серед населення. Ці кроки є одними з необхідних кроків, які необхідно виконувати та оновлювати як ретельно, так і систематично.
Відзначається, що 90% керівників компаній, що працюють в Азербайджані, вважають, що немає необхідності в маркетингових дослідженнях. Таким чином, рішення про впровадження маркетингових заходів не базується на аналізі даних досліджень, а це, у свою чергу, не обґрунтовує ефективність маркетингових проектів. Бізнесмени занадто покладаються на свою інтуїцію і здійснюють необґрунтовані витрати, спираючись лише на власний досвід і несистематизовану інформацію, яка доходить до них протягом певного часу.
1. Організовуються невдалі іміджеві кампанії, які не дають бажаного нематеріального ефекту;
2. Продажі нових продуктів падають;
3. Перевага надається рекламним кампаніям, спрямованим переважно на фінансовий вплив;
4. Абсурдні моделі сприйняття бренду виникають внаслідок невивчення сприйняття бренду після проведення маркетингових заходів;
5. Низький рівень обслуговування і, як наслідок, задоволеність клієнтів.
У кращому випадку маркетологи посилаються на список справ компанії.