СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ МАЛОГО І СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ ГРОМАД В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ: РИЗИКИ, МАРКЕТИНГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА УПРАВЛІНСЬКІ ВИКЛИКИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-340-70Ключові слова:
малий та середній бізнес, цифрові трансформації, стратегія, інноваційні форми ведення бізнесу маркетингові технології, ризики, розвиток, громадиАнотація
Важливою складовою формування потенціалу для повоєнного відновлення та конкурентного розвитку України є малий та середній бізнес. Безпекові виклики, цифрова трансформація виступають каталізатором системних змін у функціонуванні малого та середнього бізнесу, детермінуючи принципово нові механізми господарювання на регіональному рівні. Імплементація цифрових технологій дозволяє малому та середньому бізнесу конкуренто позиціонуватися на ринку, модернізовувати бізнес-процеси та посилювати мультиплікативні ефекти підприємницької діяльності економіці.
Теоретичною та методологічною основою статті є фундаментальні положення сучасної економічної науки, праці вітчизняних та зарубіжних вчених та практиків. В рамках даного дослідження можна виокремити кілька наукових підходів: інституційний, системний, маркетинговий, інноваційний, процесний, синергетичний, міждисциплінарний. У процесі дослідження використовувались методи системного, структурного, факторного, порівняльного аналізу.
Ідентифіковано стримуючі та стимулюючі чинники розвитку малого та середнього бізнесу національної економіки. Запропоновано вектори розвитку малого та середнього бізнесу в рамках стратегічного планування розвитку територіальних громад в умовах сучасних безпекових викликів та впливу цифрових трансформацій з використанням маркетингових технологій та ризикоорієнтованого управління. Доведено, що цифрові трансформації виступають імперативом розвитку малого та середнього бізнесу, детермінуючи якісні зміни в системі управління, комунікацій та стратегування підприємницької діяльності.
Перспективи досліджень розвитку малого та середнього бізнесу повинні лежати в площині напрацювання пропозицій щодо посилення ролі місцевого самоврядування у підтримці інноваційних форм ведення бізнесу, використання потенціалу бізнесу для повоєнного відновлення України та її територій.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Тетяна ЖЕЛЮК, Олександр БРЕЧКО (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.