СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ МАЛОГО І СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ ГРОМАД В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ: РИЗИКИ, МАРКЕТИНГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА УПРАВЛІНСЬКІ ВИКЛИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-340-70

Ключові слова:

малий та середній бізнес, цифрові трансформації, стратегія, інноваційні форми ведення бізнесу маркетингові технології, ризики, розвиток, громади

Анотація

Важливою складовою формування потенціалу для повоєнного відновлення та конкурентного розвитку України  є малий та середній бізнес. Безпекові виклики, цифрова трансформація виступають каталізатором системних змін у функціонуванні малого та середнього бізнесу, детермінуючи принципово нові механізми господарювання на регіональному рівні. Імплементація цифрових технологій дозволяє малому та середньому бізнесу конкуренто позиціонуватися на ринку, модернізовувати бізнес-процеси та посилювати мультиплікативні ефекти  підприємницької діяльності економіці. 
Теоретичною та методологічною основою статті є фундаментальні положення сучасної економічної науки, праці вітчизняних та зарубіжних вчених та практиків. В рамках даного дослідження можна виокремити кілька наукових підходів: інституційний, системний, маркетинговий, інноваційний, процесний, синергетичний, міждисциплінарний. У процесі дослідження використовувались методи системного, структурного, факторного, порівняльного аналізу.
Ідентифіковано стримуючі та стимулюючі чинники розвитку малого та середнього бізнесу національної економіки. Запропоновано вектори розвитку малого та середнього бізнесу в рамках стратегічного планування розвитку територіальних громад в умовах сучасних безпекових викликів та впливу цифрових трансформацій з використанням маркетингових технологій та ризикоорієнтованого управління. Доведено, що цифрові трансформації виступають  імперативом розвитку малого та середнього бізнесу, детермінуючи якісні зміни в системі управління, комунікацій та стратегування підприємницької діяльності.
Перспективи досліджень розвитку малого та середнього бізнесу повинні лежати в площині напрацювання пропозицій щодо  посилення ролі місцевого самоврядування у підтримці інноваційних форм ведення бізнесу, використання потенціалу бізнесу для повоєнного відновлення України та її територій. 

Завантаження

Опубліковано

27.03.2025

Як цитувати

ЖЕЛЮК, Т., & БРЕЧКО, О. (2025). СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ МАЛОГО І СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ ГРОМАД В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ: РИЗИКИ, МАРКЕТИНГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА УПРАВЛІНСЬКІ ВИКЛИКИ. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 340(2), 447-453. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-340-70