ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВОГО СТРАТЕГУВАННЯ РОЗВИТКУ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-338-92Ключові слова:
зовнішньоекономічна діяльність, розвиток експорт, маркетингові інструменти та засоби, стратегування, міжнародна торгівля, економічна діяльність, розвиток, нарощення обсягівАнотація
У публікації основна увага зосереджена на темі розвитку зовнішньоекономічної діяльності українських компаній. Аргументовано, що основою зовнішньоекономічної діяльності підприємств є експорт товарів та послуг, який, своєю чергою, вимагає інвестицій та фінансових ресурсів для розробки й впровадження дистрибуційних мереж та загалом поступу на зовнішні ринки, а також вдалих стратегій та тактик маркетингу. Метою цієї статті є узагальнення та подальший розвиток науково-прикладних досліджень у сфері створення елементів маркетингового планування зовнішньоекономічної діяльності вітчизняних компаній. Зазначається, що основу зовнішньоекономічної діяльності суб’єктів господарювання складає їх експорт. Одночасно існують і інші напрями активізації та розвитку зовнішньоекономічної діяльності, такі як залучення зарубіжних інвестицій, надання широкого спектру послуг, включаючи консалтинг для міжнародних партнерів (споживачів), організація та проведення різноманітних спільних заходів та досліджень. Доведено, що розвиток зовнішньої економічної діяльності підприємства вимагає належного стратегічного планування. Ключову роль при цьому відіграє маркетинг. Розроблено принципи елементів стратегії зді йснення та розвитку зовнішньої економічної діяльності вітчизняних підприємств. Запропоновано комплекс заходів, виконання яких дозволить збільшити та підвищити якість і ефективність зовнішньої економічної діяльності суб'єктів господарювання. Наукова новизна результатів дослідження полягає в подальшому розвитку методично-прикладних засад маркетингового стратегування для початку та розвитку зовнішньоекономічної діяльності суб’єктів господарювання. Прикладне значення результатів дослідження полягає в розробці рішень, що дозволять детальніше планувати і, таким чином, ефективніше реалізувати зовнішньоекономічну діяльність українських підприємств.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Вікторія БІЛИК, Тетяна ГВІНІАШВІЛІ, Олександр СТАХІВ, Сергій ВЕСНІН (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.