ВПЛИВ ІНСТРУМЕНТІВ ЗЕЛЕНОГО МАРКЕТИНГУ НА СПОЖИВАЦЬКУ ПОВЕДІНКУ В КОНТЕКСТІ ПОЛІТИКИ ЗЕЛЕНОГО ПЕРЕХОДУ ЄС

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-338-11

Ключові слова:

зелений маркетинг, політика зеленого переходу ЄС, екологічне маркування ЄС, поведінка споживачів

Анотація

У статті розглянуто особливості впровадження інструментів зеленого маркетингу в умовах реалізації програми Європейського зеленого курсу (European Green Deal) та політики зеленого переходу (Green transition) в Європейському Союзі, в контексті досягнення цілей сталого розвитку. Мета дослідження полягає у визначенні впливу інструментів зеленого маркетингу на споживацьку поведінку та з’ясування можливостей впровадження зеленого маркетингу для бізнесу та споживачів. Показано, що зелений маркетинг узгоджує бізнес-цілі підприємств з цілями сталого розвитку, сприяючи формуванню довгострокової цінності для бізнесу та суспільства. Визначено такі виклики, повязані з впровадженням зеленого маркетингу в ЄС: скептичне ставлення споживачів до заяв компаній про екологічність їх продукції; чутливість масового споживача до ціни і часте небажання переплачувати за «зелені» бренди і екологічно чисті продукти; поширення оманливих тверджень компаній про екологічні переваги продукту; труднощі для бізнесу, що створює нормативно-правове регулювання ЄС, зокрема витрати на дотримання екологічних вимог та адміністративне навантаження. Узагальнення і аналіз результатів опитування, проведеного в 2023 році у 27 країнах ЄС в рамках проєкту Eurobarometer, дозволило авторам визначити особливості впливу інструментів зеленого маркетингу, і зокрема екологічного маркування ЄС, на поведінку споживачів та визначити можливості ефективного впровадження в практику зеленого маркетингу.

Завантаження

Опубліковано

29.01.2025

Як цитувати

ТАРАНЕНКО, І., МОСТОВА, А., & ЩОЛОКОВА, Г. (2025). ВПЛИВ ІНСТРУМЕНТІВ ЗЕЛЕНОГО МАРКЕТИНГУ НА СПОЖИВАЦЬКУ ПОВЕДІНКУ В КОНТЕКСТІ ПОЛІТИКИ ЗЕЛЕНОГО ПЕРЕХОДУ ЄС. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 338(1), 83-87. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-338-11