ВПЛИВ ІНСТРУМЕНТІВ ЗЕЛЕНОГО МАРКЕТИНГУ НА СПОЖИВАЦЬКУ ПОВЕДІНКУ В КОНТЕКСТІ ПОЛІТИКИ ЗЕЛЕНОГО ПЕРЕХОДУ ЄС
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2025-338-11Ключові слова:
зелений маркетинг, політика зеленого переходу ЄС, екологічне маркування ЄС, поведінка споживачівАнотація
У статті розглянуто особливості впровадження інструментів зеленого маркетингу в умовах реалізації програми Європейського зеленого курсу (European Green Deal) та політики зеленого переходу (Green transition) в Європейському Союзі, в контексті досягнення цілей сталого розвитку. Мета дослідження полягає у визначенні впливу інструментів зеленого маркетингу на споживацьку поведінку та з’ясування можливостей впровадження зеленого маркетингу для бізнесу та споживачів. Показано, що зелений маркетинг узгоджує бізнес-цілі підприємств з цілями сталого розвитку, сприяючи формуванню довгострокової цінності для бізнесу та суспільства. Визначено такі виклики, повязані з впровадженням зеленого маркетингу в ЄС: скептичне ставлення споживачів до заяв компаній про екологічність їх продукції; чутливість масового споживача до ціни і часте небажання переплачувати за «зелені» бренди і екологічно чисті продукти; поширення оманливих тверджень компаній про екологічні переваги продукту; труднощі для бізнесу, що створює нормативно-правове регулювання ЄС, зокрема витрати на дотримання екологічних вимог та адміністративне навантаження. Узагальнення і аналіз результатів опитування, проведеного в 2023 році у 27 країнах ЄС в рамках проєкту Eurobarometer, дозволило авторам визначити особливості впливу інструментів зеленого маркетингу, і зокрема екологічного маркування ЄС, на поведінку споживачів та визначити можливості ефективного впровадження в практику зеленого маркетингу.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Ірина ТАРАНЕНКО, Анастасія МОСТОВА, Ганна ЩОЛОКОВА (Автор)

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.