СИСТЕМНЕ МИСЛЕННЯ ЯК ПЛАТФОРМА МОДЕЛЮВАННЯ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННИХ КОРПОРАЦІЙ ЯК СКЛАДНИХ СИСТЕМ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-300-6/2-47Ключові слова:
системне мислення, складні системи, соціально-економічні системи, методологія, ітерактивне дослідження, самоорганізація, інтерактивне моделювання, структура, функція, процес, управління, бізнес-процес, корпоративне утворенняАнотація
У даній статті викладено тезисні теоретичні викладки, що торкаються шляхів пошуку підходів до методології функціонування складних соціальних систем. Оскільки структури, що забезпечують функціонування сфери гостинності відносяться до соціоекономічних, а їх діяльність протікає в складних ринкових умовах, що потребує вміння виживати і конкурувати, то є потреба у наявності методологічних положень, щоб забезпечити ефективну діяльність. Начала таких положень розроблялись в загальність теорії систем (ЗТС) ще в ХХ-му столітті. Їх зміст і значення залишаються актуальними і на даний час, коли відбувається прискорення змін і умов ведення бізнесу. В сфері гостинності врахування цього вимагає певної методологічної бази для ведення вдалого бізнесу. Акцентовано, що розробка грунтовної методології пов’язана і системним мисленням, яким повинні володіти особи, що займаються розробкою та впровадженням такої методології. З теоретичних викладок теорії систем визначено та коротко охарактеризовано основні положення, які формують системне мислення. Подальші дослідження повинні бути спрямовані на більш детальне та конкретне розкриття викладених у статті чотирьох положень та їх використання при формуванні методології досліджень в області бізнесу готельно-ресторанних корпоративних структур.