НЕЙРОМАРКЕТИНГ У СИСТЕМІ МАРКЕТИНГОВИХ ІННОВАЦІЙ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-300-6/2-42Ключові слова:
маркетингові інновації, нейромаркетинг, поведінка споживача, нейромаркетингові дослідженняАнотація
Розглянуто технології нейромаркетингових досліджень та результати практичного використання психології для вивчення поведінки споживачів. Визначено напрями та проблеми використання нейромаркетингу. Обґрунтовано доцільність використання результатів дослідження поведінки споживачів за допомогою інструментів нейромаркетингу.
Предметом нейромаркетингу є вивчення неусвідомлених сенсомоторних, когнітивних і емоційних реакцій людини на певні зовнішні стимули (поєднання кольорів, звуків, запахів тощо). Для їх реєстрації використовується спеціальна апаратура – електроенцефалографи, магніто-резонансні томографи, системи спостереження за зіницями і т. п. Маркетологи при цьому зосереджують свою увагу на таких спонтанних реакціях організму, як частота пульсу, дихання, рух зіниць, потовиділення.
Основними методами нейромаркетингових досліджень є інструментальні та соціально-психологічні. Інструментальні методи, такі як електроенцефалографія, магнітоенцефалографія та інші застосовують для вимірювання змін нервової та метаболічної активності мозку споживачів. Найпоширенішими соціально-психологічними методами є концепція ZMET, а також концепція кансей-інжинірингу. Правильне використання інструментів впливу на споживача через візуальні, аудіальні та аромаканали дає змогу підприємствам збільшити обсяги продажів, створити та підтримати лояльність споживачів.