ЗАСАДНИЧІ ПОЛОЖЕННЯ УПРАВЛІННЯ МІЖКОРПОРАТИВНИМИ ВІДНОСИНАМИ ПРИ ІНТЕГРАЦІЇ ЕКОНОМІЧНИХ СУБ’ЄКТІВ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2021-300-6/2-41Ключові слова:
управління, інтеграція, партнерство, відносини, міжкорпоративні відносини, співконкуренція, синергійний ефектАнотація
Визначено, що розвиток стійких міжкорпоративних відносин свідчить, що їх учасники отримують певні переваги. Ці переваги є очевидними: дозволяють посилити їх адаптивність і швидкість реакції на зміну ринкової кон’юнктури; істотно скоротити витрати і визначити їх раціональну структуру; надають можливість залучення до спільної діяльності оптимальних партнерів, відсторонення співпраці з ненадійними контрагентами. Зазначені переваги, на нашу думку, визначають головні причини виникнення міжкорпоративних відносин при інтеграції економічних суб’єктів: загальні цілі зі створення продукту (вартості) і можливість економії витрат. Перша причина дозволяє економічним суб’єктам досягти своїх цілей при інтеграції шляхом фокусування на спільних розробках або використанні різних типів ресурсів, таких як знання, технології, інформація, людські ресурси, інфраструктура тощо. Друга причина розвитку міжкорпоративних відносин при інтеграції економічних суб’єктів – це можливість оптимізації трансакційних витрат в порівнянні з витратами, що здійснюються без наявності стійких партнерських зв’язків. До таких трансакційних витрат слід віднести витрати на ведення переговорів і укладення контрактів, пошук інформації про партнерів і ринки збуту, логістичні витрати тощо.