ЕФЕКТИВНІСТЬ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНИМ БІЗНЕСОМ НА ОСНОВІ ВЕЛИКИХ ДАНИХ: ЗМІНА РОЛІ КЕРІВНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-336-54Ключові слова:
цифрові трансформації, інноваційні підприємства, керівний склад, управління персонал, система аналітики, аналітика, персонал, бізнес-моделі, трансформація бізнес-моделей, інноваційна діяльність, інноваційна політикаАнотація
В представленій роботі акцентовано увагу на тому, що в сучасному світі швидко розвиваються технології, глобалізація та цифровізація стає запорукою ефективного управління інноваційним бізнесом та невід'ємною складовою успішної діяльності компаній. Інновації виступають основним двигуном економічного зростання та конкурентоспроможності, а здатність швидко адаптуватися до змін ринку стає ключовим фактором для досягнення лідерських позицій. Одним з важливих аспектів, що визначають успіх інноваційних бізнес-моделей, є використання великих даних, які дозволяють приймати більш обґрунтовані рішення, підвищувати ефективність управлінських процесів та оптимізувати ресурсні витрати. Саме тому метою представленої роботи є визначення основних складових ефективного управління інноваційним бізнесом на основі великих даний та як цей процес може впливати на кадрову складову та керівників в цілому. Для досягнення цілей дослідження використовуються як якісні, так і кількісні методи аналізу, спрямовані на вивчення впливу аналітики даних на ефективність управління бізнесом. Методи дослідження включають збір даних з опитувань, кейс-досліджень та аналізу прикладів корпоративної практики, що дає змогу отримати всебічну картину цього явища. Якісний аналіз включає кейс-дослідження компаній, які активно застосовують аналітику даних для підвищення ефективності управління. Кількісний аналіз спирається на збір та опрацювання статистичних даних, таких як зростання продуктивності, зменшення витрат і збільшення доходів завдяки використанню аналітики даних. Опитування керівників великих компаній також є важливим інструментом дослідження. Таким чином, поєднання якісного аналізу через кейс-дослідження та кількісного аналізу через статистичні дані, а також використання опитувань корпоративних лідерів створюють основу для всебічного розуміння впливу аналітики на управління бізнесом. Ці методи дають змогу не лише оцінити поточні результати, а й запропонувати конкретні рішення для подолання проблем, пов'язаних із впровадженням аналітичних підходів у корпоративне управління. Таким чином, великі дані надають компаніям можливість отримувати цінну інформацію з різноманітних джерел, аналізувати тренди та моделювати майбутні сценарії розвитку. Це дозволяє не лише оперативно реагувати на зміни в середовищі, а й проактивно формувати стратегії для підтримки інноваційного потенціалу. У даній роботі розглядаються аспекти ефективності управління інноваційним бізнесом на основі великих даних, визначаються переваги, виклики та перспективи використання цього підходу для досягнення конкурентних переваг та стійкості бізнесу в умовах невизначеності.