НЕВИЗНАЧЕНІСТЬ (АМБІВАЛЕНТНІСТЬ) СТАВЛЕННЯ СПОЖИВАЧІВ ДО КОНТРАФАКТНОЇ ПРОДУКЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-336-36Ключові слова:
контрафакт, амбівалентне ставлення споживачів до контрафакту, чинники ставлення споживачів до контрафакту, чинники споживання контрафактуАнотація
У статті розглянуті питання невизначеного (амбівалентного) ставлення споживачів до контрафактної продукції. Метою дослідження було з’ясування причин такого ставлення. Проблема поширення контрафактних товарів з'явилася давно, а глобалізація зробила цю проблему ще більш актуальною. Розмах, якого досягло поширення контрафактної продукції останніми десятиліттями, змушує вживати заходів для боротьби з цією проблемою. Показано, що однією з найочевидніших причин свідомої купівлі контрафактних товарів видається економічний примус, тобто ситуація, коли людина не може дозволити собі дорожчий товар. Однак, як показує низка досліджень, контрафактні товари купують не тільки люди, які перебувають у лещатах економічного примусу. Зроблено висновок, що, незважаючи на те, що зв'язок між декларованим ставленням і купівлею контрафактної продукції є від'ємним, амбівалентне (невизначене) ставлення до контрафакту все ж таки має місце, проте воно зумовлене переважно товарною категорією, в якій відбувається купівля, або самою ситуацією придбання такої продукції.