ПРОБЛЕМИ ТА МОЖЛИВОСТІ НАЦІОНАЛЬНОГО РИНКУ ЖИВИХ КВІТІВ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-336-23Ключові слова:
квітковий ринок, виробництво, квітникарство, імпорт, світовий поділ праці, потенціал, перспективиАнотація
У статті розглянуті питання флористичного підприємництва в Україні, яке переживає не найкращі часи, що безпосередньо пов'язано з кризовими явищами та ситуацією в країні і спричинило падіння попиту на живі квіти, які відіграють роль своєрідного барометра добробуту суспільства. Метою дослідження було вивчення сучасних проблем та можливостей ефективного розвитку ринку живих (зрізаних) квітів в Україні. Показано, що тенденція поступального розвитку вітчизняного квітникарства підтверджується закупівлею дедалі більшої кількості посадкового матеріалу для зрізаної і горщикової продукції. Тільки розумне поєднання імпорту та власного виробництва з урахуванням енергоємності культур і ринкового попиту зроблять національний ринок цивілізованим. Зроблено висновок, що оптимальний шлях, яким може йти вітчизняна індустрія квітів, – це власне виробництво розсади, горщикових рослин і тих культур, вирощування яких не вимагає значних витрат. Широке використання імпортної зрізки економічно виправдане щодо тих видів квітів, вирощування яких в Україні є дорогим і енергоємним. При цьому акцентувати увагу на виробництві тих культур, де України є безперечним лідером, що багато в чому визначено історичними і кліматичними факторами.