РЕСУРСНА СИНЕРГІЯ МЕРЕЖЕВОГО СПІВРОБІТНИЦТВА ПІДПРИЄМНИЦЬКИХ СТРУКТУР: ЧИННИКИ І УМОВИ ДОСЯГНЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-304-2(1)-27Ключові слова:
підприємницький сектор, бізнес-партнерство, економіка знань, ресурсна синергія, мотиви співпраці, організаційний капітал, конкурентоспроможністьАнотація
У статті виділено проблемні аспекти функціонування підприємницьких структур України в умовах війни і майбутнього відновного періоду, Підкреслено, що підтримання їх життєздатності потребує нових моделей економічного співробітництва. Вони мають відповідати парадигмі економіки знань і забезпечувати реалізацію цілей сталого розвитку. У своїй організаційній основі нові бізнес-моделі мають опиратися на потенціал людської взаємодії у створенні й використанні нових знань, здатних втілитися у конкурентоспроможні на світовому ринку продукти й послуги. Аргументовано, що такими моделями економічного співробітництва є мережеве бізнес-партнерство, яке формується шляхом інтеграції підприємницьких структур за ланцюжками створення споживчої цінності. Систематизовано переваги мережевого бізнес-партнерства у двох сферах: прямого ресурсозабезпечення і формування організаційних умов для досягнення ресурсної синергії. Вказано умови, за яких бізнес-мережа буде стабільною і ефективною.