МАРКЕТИНГОВІ ОРІЄНТИРИ ЗБУТУ ПРОДУКЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ АГРОБІЗНЕСУ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-334-81Ключові слова:
цифрові інструменти і технології, збут, просування продукції, агробізнес, сільськогосподарський маркетингАнотація
Розвиток аграрного бізнесу та наповнення внутрішнього ринку необхідною продукцією агросектору, забезпечення продовольчої безпеки і формування експортного потенціалу є однією із важливих задач для підприємств агросфери. Ринкова ситуація аграрного бізнесу формується таким чином, що проблеми реалізації продукції агросектору займають вагоме місце. За сучасних умов особливу актуальність набувають питання застосування інноваційних технологій та використання новітніх методів просування продукції до споживачів та її збут. Задля таких цілей використовують цифровізацію та застосування цифрових технологій, які слугують потужним маркетинговим інструментом для ефективного розвитку бізнесу, просування та збуту продукції. Метою публікації є дослідження сутності та особливостей маркетингових засад збуту продукції підприємств агробізнесу із застосуванням цифрових інструментів та технологій за сучасних реалій.
В статті досліджуються питання щодо особливостей, розвитку та застосування цифрових інструментів маркетингу просування та збуту продукції агробізнесу. Визначено сутність збуту продукції та досліджено, що система збуту продукції включає: канали товаропросування; планування збуту; маркетингове забезпечення збуту; інформаційне забезпечення; контроль збуту; логістику Визначені аспекти збутової політики, які впливають на ефективність маркетингу на підприємстві. Досліджено особливості сільськогосподарського маркетингу та сфери, які він включає. Увага приділяється процесам застосування цифрових інструментів маркетингу, які можуть реалізовуватись при збуту продукції підприємств агробізнесу та сприяти розвитку сільських територій. Досліджені проблемні аспекти впровадження цифрових технологій в маркетинг просування та збуту сільськогосподарської продукції.
Цифровізація маркетингу є перспективним напрямом, здатним змінити обличчя сфери агробізнесу та сільських територій. Цифровий маркетинг відкриває можливості для малих і середніх підприємств, фермерів та підприємців, дозволяючи їм виходити на ширші ринки, покращувати свої продукти й послуги, а також підвищувати якість життя населення. Оптимізація процесу впровадження цифрових технологій у маркетинг збуту продукції агросектору потребує комплексного підходу, що враховує як технічні, так і соціально-економічні аспекти. Інтеграція цифрових технологій у маркетинг відкриває нові горизонти для розвитку, які можуть принести значні вигоди як для сільських підприємців, так і для суспільства загалом.